Rande s Monetem

18. 11. 2014 | Krajinomalířská setkání

Do Prahy se dostavil podzim a v chladných listopadových dnech v plenéru křehnou prsty. Neházíme však štětce do žita a uchylujeme se do hřejivého přístřeší. Pravidelně se scházíme v podkrovním ateliéru prvorepublikové vily v Michli. V atmosféře prosycené starými časy se pod vedením akademického malíře Matěje Lipavského učíme malování akrylem – techniku, která nás nadchla na říjnovém setkání v Nečtinech.

Malovani akrylem v atelieru 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malujeme kopie obrazů slavných malířských mistrů s nadějí, že napodobováním pochytíme pár střípků z jejich umu. Je to skvělý způsob, jak se zlepšit ve vlastním malířském projevu.

Malovani akrylem v atelieru 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na začátku je třeba si obraz dobře rozvrhnout, proměřit a načrtnout základní kresbu – třeba světlou žlutou linkou nebo uhlem.

Malovani akrylem v atelieru 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„No tohle, tady vládne bezhadří!!!“, hřímá Matěj vyčítavě. Jedna z nejdůležitějších věcí při malování akrylem je HADR. Stále do něho utíráte štětec, sušíte jej nebo čistíte od nepotřebných nánosů barvy. Bez hadru už ani ránu!

Malovani akrylem v atelieru 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Při kopírování mistra je dobré (a obtížné) odpoutat se od předlohy a plně se soustředit na celek a působení vašeho vlastního obrazu.
Nakonec „oblíbená“ otázka umělců – jak poznat, že je dílo hotovo? Nám to usnadní Matěj, když rozhodně prohlásí: „Tos udělala hezky, už na to nešahej!“

Výstavka namalovaných obrazů:

kopie, Camille Corot Most smenarniku a Justicni palac v Pariži

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Martinovi Perlíkovi se nezapře duše stavebního inženýra. Jako motiv si vybral pařížský most. Camille Corot: Most směnárníků a Justiční palác v Paříži

kopie, Paul Gauguin Zeny z Tahiti, Na plazi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Týna Sataryová je přebornicí na kreslení postav. Neohroženě (a úspěšně!) se odvážila popasovat s Tahiťankami. Paul Gauguin: Ženy z Tahiti, Na pláži

kopie, Claude Monet Straka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mám ráda poetické krajiny s nepatrnými stopami lidské přítomnosti. Při malování zasněženého venkova jsem naladila na zimu. Claude Monet: Straka

(Matějova nejlepší rada, těsně před dokončením obrazu: „Nezapomeň tam taky namalovat tu straku!“ :)

kopie, Emil Nolde Matka a dite

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kláru Honzákovou zaujal obraz Matka a dítě. Povedlo se jí namíchat expresionisticky jasné barvy, jaké na své obrazy kladl německý malíř Emil Nolde